Ψυχολογική αξιολόγηση
Η ψυχολογική αξιολόγηση αποτελεί μέρος της διαγνωστικής εξέτασης. Στόχο αποτελεί η αποτελεσματικότερη κατανόηση και διερεύνηση των δυσκολιών και των αναγκών του παιδιού/ εφήβου, όπως και η ανάδειξη των ικανοτήτων και των δυνατών του σημείων.
Η διαδικασία ακολουθεί τη χρήση άτυπων διαδικασιών αξιολόγησης (όπως η συνέντευξη, η κλινική παρατήρηση, το συμβολικό παιχνίδι, το παιδικό ιχνογράφημα, κ.ά), τη χρήση ερωτηματολογίων (όπως το Achenbach System of Empirically Based Assessment) και τη χρήση σταθμισμένων ψυχομετρικών εργαλείων (όπως το WISC-V). Στη συνέχεια, πραγματοποιείται ενημέρωση στους γονείς γύρω από τη συνολική εικόνα του παιδιού/εφήβου που αξιολογήθηκε και διαμορφώνεται ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης.
Εκπαιδευτική αξιολόγηση
Η μαθησιακή αξιολόγηση στοχεύει στην ανίχνευση πιθανών μαθησιακών δυσκολιών και στη συνολική διερεύνηση του μαθησιακού προφίλ του παιδιού. Η διαδικασία ακολουθεί τη χρήση άτυπων διαδικασιών αξιολόγησης που αξιολογούν τη γλωσσική ικανότητα και δεξιότητα σε όλα τα επίπεδα σε σχέση με το σχολείο.
Η μαθησιακή αξιολόγηση αφορά μαθητές που φοιτούν στην Α' - Στ' δημοτικού.